Minden belefér

Töltött káposzta

Töltött káposzta

Utolsó kommentek:

wega 2018.05.31. 14:18:57

Kedves humorú, nagyszerű írás.
Érdemes néha kifordítani a dolgokat, és egy lépést hátra lépni, jobban látszik mi van mögöttük/bennük. Bízom benne, hogy a már képzett "feketeöves" szorongók is tudnak majd nevetni - mert számukra ez az egész még véresen komoly.

Bejegyzés: Így válj profi szorongóvá pár lépésben

Ursus Arctus 2018.05.30. 23:29:43

Tökéletes a poszt! ... Pontosan ezek "fertőzik" legjobban az agyunkat. Telitalálat mind! Ki kéne ragasztani a hűtőre.

Bejegyzés: Így válj profi szorongóvá pár lépésben

KMJudit · http://multidezoepiteszet.blog.hu 2018.05.30. 17:28:19

jobban átgondolva, úgysem fog sikerülni mindet mesteri szinten művelni, bezzeg az egyik barátnőm...:D

amúgy tetszik, h így megfordítottad, így nem egy hagyományos life hacks cikk lett, ügyes!:)

Bejegyzés: Így válj profi szorongóvá pár lépésben

KMJudit · http://multidezoepiteszet.blog.hu 2018.05.30. 17:26:47

:D az utolsó két pontban nekem már fejlődni se kell, tökéletesen megy

Bejegyzés: Így válj profi szorongóvá pár lépésben

gigabursch 2018.02.14. 12:47:50

@brigi0204:
Meg kell tanulni tolatni tükörből.
Nem könnyű, de hasznos.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

Gerardus A. Lodewijk 2018.02.07. 17:53:57

Gyakorlás, gyakorlás és gyakorlás (eleinte talán gyérebb forgalmú helyen). Az autóvezetés nem olyan, mint az úszás v. a biciklizés, nem elég egyszer megtanulni, hanem a tudást rendszeres gyakorlással szinten is kell tartani. Aki nem vezet évről évre legalább néhány ezer km-t (mégpedig arányosan elosztva, hosszabb kihagyások nélkül), annak elkerülhetetlenül megkopik a rutinja.

Még valami: ha az autóvezető amiatt okoz balesetet (vagy őt az akadályozza meg abban, hogy elkerüljön egy más által okozott balesetet), hogy
a) behajtott vagy más okból használhatatlan visszapillantó tükörrel közlekedik
vagy
b) menet közben az anyósülés lábterében kutat,
az a biztosító számára elég jó indok a kárviselés megtagadására.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

RHalacska 2018.02.07. 15:24:02

@brigi0204: Elismerésem. Ha az ember tisztában van a gyengeségeivel az jó, ha beismeri és felvállálja ahhoz csak gratulálni tudok.
A posztolónak is fel kellene ismernie, hogy neki kellene a többiek szintjére jutni (nem egy kaland, ha gyakorol) és tudni, hogy mi nem megy. Utálok balra kanyarodni :) ha lehet kerülön. 28 év után, napi 100km+ vezetés után is.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

brigi0204 2018.02.07. 14:40:38

Ha nem mész sokat, rendszeresen és EGYEDÜL ez soha nem is lesz jobb.... Az első hónapban nekem is ott volt a zabszem a seggemben, de mivel naponta szelem át oda-vissza egész Budapestet, gyorsan elmúlt.
Egy dolog nem fog soha menni... a párhuzamos parkolás tolatva. Ez van, egyszerűen nincs meg hozzá a kellő térlátásom, pedig elméletben tudom mekkora helyre mivel lehet beférni, és az átlagnál kisebb az autóm. Inkább megyek ilyenkor még egy kört :D

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

midnightcoder2 2018.02.07. 14:29:33

Szerencsére pár év múlva ezt az egész problémát megoldja az automata sofőr. Onnantól kezdve pedig senkinek sem lesz szabad az utat érinteni, mert hogy a számítógéphez képest a legprofibb autóversenyző, taxis, vagy mentős is amatőr.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

wrstjnethn 2018.02.07. 14:28:00

"érdemes helyiségenként ideálisan 20 és 22 celsius közötti hőmérséklet beállítani." Ez így biztos nem fog működni, évszakonként változik az ember "hőigénye" és hőérzete, amit nagyban befolyásol a páratartalom. Nyáron még kellemes a 25 fok a lakásban, télen fulladozik tőle az ember. Télen már kellemes melegnek érződik a 22 fok, nyáron olyan alacsonyra állítva a légkondit, tuti a vacogás.

Bejegyzés: Szerelem magas hőfokon

wrstjnethn 2018.02.07. 14:07:12

"Csakhogy azt nem vettem észre, hogy az ágak simogatásának hatására éppenséggel behajtódott a jobb oldali tükröm." Ezek szerint több kilométeren keresztül oda sem pillantott a tükörre. Megkérdezném, mennyire figyel az ilyen ember a körülötte lévő többi közlekedőre? Nem vagyok egy zseni, de azt még én is tudom, hogy milyen sokat segít, ha folyamatosan képben vagyok a körülöttem elhelyezkedő autókkal, mikor egy hirtelen szituációból kell menekülni.

"de volt, hogy behúzott kézifékkel indultam el" Ha valaki tudatában van, hogy nem valami észkombájn, akkor legalább követhetne/kialakíthatna pár szabályt. Nem szégyen beszállás után egy checklistet lefuttatni a fejünkben, engem már sokszor mentett meg hülyeségektől. Indítás előtt fék lenyom, kuplung lenyom, sebváltó biztos üres?, stb. Indítás után tükrök, kézifék, sebváltó, stb.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

wrstjnethn 2018.02.07. 13:56:15

Márpedig én tényleg megtiltanám néhány embernek az autóvezetést. Akik nem tudnak egy közlekedési helyzetet felmérni, előre tervezni, esetleg a körülöttük lévők fejével gondolkodni, azoknak igen korlátozott jogsit adnék (=tricikli) És még csak nem is a kritikus pillanatban ezredmásodperc alatt hozott döntésről beszélek. Láttam már vezetőt úgy parkolni, hogy abból egyértelművé vált, hogy semmilyen fogalma sincs a saját járműve méretéről, elhelyezkedéséről, annak mozgási képességeiről, továbbá semmilyen koncepciója és előrelátása nem volt, hogy miből mi következik. Az ilyen emberek közveszélyesek és csak azért nem látják be maguktól, mert nincs ami rávilágítana erre. Illetve van, de az már késő lesz.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

AnnieAikoRose 2018.02.07. 12:35:29

@Treff Bubi: Szó szerint bármennyit fizetnék, ha találnék ilyen oktatót.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

Bambano 2018.02.07. 11:45:40

biztosan hamarabb fogsz az utca szélén dekkolni, mintsem karburátort bámulni, ugyanis a mostani autókban nincs karburátor. szerintem 2-vel kezdődő évben már nem állítottak forgalomba karburátoros autót.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

Thomas Dantes 2018.02.07. 11:44:12

Egyszerű: megértőnek és türelmesnek kell, kellene lenni. Na ez hiányzik az emberekből, és ez a forgalomban hatványozottan jön ki.
Például, miér is kell dudálni és anyázni dühödten, mert lámpás kereszteződésben, én balra akartam menni, szemből jöttek egyenesen elengedtem, és úgy egy teljes másodpercet késtem az indulással, és nem lőttem ki mint a rakéta. Tanulóvezetőként.

Azon a másodpercen mi múlt?

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

RHalacska 2018.02.07. 11:42:27

A posztolónak meg kellene tanulnia kezelni az autót anélkül, hogy arra figyelne, hogyan vált. Meg kellene tanulnia figyelni a környezetet, és alkalmazkodva vezetni. Gondolom szereti a belső sávot megengedett -10 -15, 90 helyett pedig a biztonságos 50-60 között száguld. Vegye figyelmbe, hogy a közlekedésben sokunknak ő ma a sokadik, aki csak 5 percet vesz el. Gyakoroljon akkor amikor kisebb a forgalom, és né má menni fog. De mindenki alkalmazkodjon, mert ő nem fog kimenni gyakorolni.
Zseni.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

indaa 2018.02.07. 11:23:02

Az a baj, hogy mások és a saját életével játszik a blog írója. Számos esetet leírt, amikor nem csak dudálás, hanem haláleset is lehetett volna a "kis" hibából. Pl. a sávváltásos sztorinál, ha egy motoros van ott.

Nem vicces és komolyabban kellene venni.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

gigabursch 2018.02.07. 10:35:54

@vanek ur:
Mondjuk én a T-s autók esetében kifejezetten több türelmet gyakorlok és épp azért mert én is voltam kezdő, és teljesen normális, hogy valakinek még nem megy "egyszerre" minden

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

Medgar 2018.02.07. 10:05:01

Sajnos amit leírtál nem a vezetésbeli hiányosságaidat mutatják, hanem az általános figyelmedet és koncentrációdat minősítik. Ezzel nem megbántani akarlak, de kvázi tükör nélkül vezetni nem vicces.

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz

vanek ur 2018.02.07. 09:59:12

@Duplaxiii: Szerintem az írás nem arról szól, hogy "jogot formálna arra, hogy megmondja, mások miér nem jók".
Két hasznos tanács van benne:
1. " a megoldás nem az, hogy a kisbénának megtiltja az emberiség az úttest érintését is, "
2. mit tegyél, ha kezdő/újrakezdő mellett ülsz - ráadásul ezt pont a kezdő/újrakezdő szempontjából.

Az első ponttal csak egyetérteni lehet. És hogy mi a megoldás? Több türelem az utakon. Mindenki volt kezdő, mindenki bénázott (aki mást állít, az hazudik), tapasztalt vezetőként ezt illene belátni.

Saját tapasztalat. Nemrég vezettem egy olyan kocsit, ami rajta volt a T betű. Nem vezettem másképp, mint máskor, mégis sokkal többen éreztek kényszert arra, hogy megelőzzenek, mint amikor a nem T betűs sajátommal mentem. A másik: ültem a T betűs kocsiban akkor is, amikor az újrakezdő sofőr vezetett. Lámpánál kis emelkedőn lefulladt. 5 másodpercen belül jött a dudakoncert, amitől a vezető csak még idegesebb lett, és nem is sikerült a zöld alatt elindulnia, mert még 3× lefulladt. (Hasonlóan jött a dudaszó, amikor 1 másodperccel az után indult meg, hogy zöldre váltott a lámpa. Minek? Hova?)

Bejegyzés: Gyakorlati útmutató kezdő/újrakezdő/másbanjó sofőrökhöz
süti beállítások módosítása